Det ultimate målet ved et kvalitetsstyringssystem er mer fornøyde kunder. Når du velger et ledelsessystem som dekker kravene i ISO 9001, får du også et håndfast bevis for dine kunder at det er de som står i sentrum.
ISO 9001 er en internasjonal standard for kvalitetsledelse. En sertifisering på ISO 9001 er en faktisk anerkjennelse for at din virksomhet jobber systematisk for å møte deres kunders forventninger – og at dere kontinuerlig jobber med forbedring av egen kvalitet.
– Det er helt frivillig for virksomheter å følge disse standardene. Det er som regel en kunde som krever at en bedrift er sertifisert, ikke myndighetene, sier daglig leder i SIMPLI André Melbøe Bautz.
Sammenheng i arbeidet
Standardene vil at du skal forstå konteksten virksomheten opererer i. Konteksten i dette tilfellet er forhold i din egen organisasjon, interessentene dine, forhold utenfor organisasjonen og det aktuelle omfanget av virksomheten – og hvordan dette kan påvirke dere.
De nyeste ISO-revideringene understreker også at styringssystemene din virksomhet har for kvalitet, HMS, Miljø, Informasjonssikkerhet o.l. skal henge tett sammen med virksomhetens strategi og ledelse.
Våre systemet er et godt verktøy for å jobbe med dette. Vi har koplet ISO-standarder i over ti år. Dette gjør det mulig for deg å jobbe med alle aktuelle standarder på en gang. I ett og samme system.
Vil du vite mer om SIMPLIs ledelessystemer? Ta kontakt!