Invester i et avvikssystem som er tilgjengelig for dine ansatte.
For at din virksomhet skal kunne oppnå sine mål om kontinuerlig forbedring og færre feil må dere også få meldinger om feil som har skjedd. Men hvordan kan du motivere dine medarbeidere til å si fra om at noe kan bli bedre?
Noe av det viktigste dere kan gjøre her er å legge til rett for at innmeldingen skal være enkel og effektiv å gjennomføre.
- Velg et tilgjengelig system
- Be om kun det viktigste i innmeldingen
- Sikre medarbeiderne dine at innmeldte saker blir fulgt opp
Ett system for alle typer avvik
Avvikssystemet SIMPLI Better løser utfordringene på en smart måte. SIMPLI Better håndterer også alle typer avvik i ett system. På denne måten får dine ansatte ett avvikssystem å forholde seg til uansett om hendelsen gjelder HMS, kvalitet eller miljø.
Automatisk oppfølging
Systemet passer på at sakene blir sendt til rett person. Personen som blir saksbehandler får både varsel om ny sak på e-post og får oppgaven lagt i oversikten sin i SIMPLI Better. Dersom saksbehandler overser saken, eller er borte fra jobb, går det automatisk varsel til et eskaleringsnivå når fristen utløper.
I tillegg kan innmelderen selv følge saken denne har meldt inn. På denne måten er det vanskelig at en sak bare blir glemt og oversett i systemet.
Tilgjengelig innmelding
Mange virksomheter har mange medarbeidere ute i felt. Kanskje melder de inn feil og andre hendelser når de kommer tilbake til kontoret og en PC – kanskje ikke. Ved å tilby innmelding fra app, er systemet alltid tilgjengelig. Det går raskt å legge inn en kort beskrivelse, ta et bilde til saken og sende inn saken med en gang.